fbpx
Välkommen till

Hide & seek

Om sökhallen

Hide & seek består av 4 rum som med jämna mellanrum möbleras om och ändras för nya utmaningar.

I rum 1 finns bollhav, lastpallar, skyltdockor, resväskor och är möblerat som vardagsrum.

Rum 2 är ett teknikrum med en tegelstensvägg och en sökplattform.

Rum 3 är ett kök som både kan användas för fikapaus samt sökutrymme i alla skåp och lådor.

Rum 4 är mer tänkt som miljöträning med ramp hundarna kan klättra på samt sök ända upp i takhöjd.

Utanför hallen finns ett stort tält på 72 m2 med bråte som man kan flytta runt efter eget önskemål. Det finns även en bil som man får använda både invändigt och utvändigt för träning.

Bokningsregler

Hallen är i första hand utrustad för nosarbete såsom Specialsök och Nose Work. Hundar som tränas och vistas i hundhallen ska vara friska, försäkrade och vaccinerade. All träning sker på egen risk och strikt hundägaransvar gäller.

Löptikar får inte vistas i lokalen eftersom vi tränar hunden att söka efter dofter i hallen.

Bokning

Du bokar själv hallen genom vårt bokningssystem och betalar samtidigt enligt det betalningsalternativ som erbjuds. Priset för hallhyran gäller för max 4 ekipage per timme.

När du har bokat och betalat har du ingen rätt till återbetalning.

Vill du boka lokalen för kurser, event eller tävling kontakta info@sodertornshundcenter.se.

När du slutfört din bokning så får du ett bekräftelsemejl på den e-postadress du gjorde bokningen med. Kolla i skräpposten ifall du inte får någon bokningsbekräftelse i inkorgen.

Innan din bokade tid så får du ett SMS med dörrkod så att du kan ta dig in i hallen.

Våra trivselregler

  • Hallen är i första hand utrustad för nosarbete såsom Specialsök och Nose Work.
  • Superviktigt att du plockar bort alla dina gömmor/legor av doft.

    Om du inte hittar en gömd doft (etikett) /doftbärare måste skriva en notering (ange datum, tid och rum för gömman) på Whiteboarden till nästa hundekipage som ska söka i hallen.

  • För gömda dofter i t ex tegelväggen använd doftbärare för hydrolat och rör till kong.
  • Hundar ska vara väl rastade. Men om ”olyckan” är framme ska kissfläckar och andra fläckar ska städas bort ordentligt. Städ-utrustning finns i duschutrymmet
  • Använd inneskor. Och vid behov torka av hundens smutsiga och blöta tassar med handduken som finns i entrén.
  • Tänk på att städa upp och plockat i ordning efter dig senast till den tid du har hyrt till så att nästa ekipage kan nyttja sin fulla tid. Kom ihåg även plocka upp hundgodisrester.
  • Om något går sönder i hallen meddela 0704284117 direkt/skriv på Whiteboarden.
  • När du lämnar hallen så släcker du överallt och låser sedan ytterdörren enligt instruktionerna på ytterdörren.